2014 Magyar Nagydíj Időmérő
Ami itt volt az tébolyda ! Rosberg Pole, Vettel a második Bottas előtt
Nico Rosberg újabb Pole-t húzott be, Sebastian Vettel és Valtteri Bottas előtt.
Ezzel a képpel nyitnám meg ezt a blog bejegyzést ! És hogy Hamilton miket mondhat a sisak alatt ? Arra is van pár ötletem, de inkább nem részletezem. Lássuk mi is történt az időmérőn.
14 órakor kezdetét vette a hétvége 2. legfontosabb eseménye az időmérő ! Ami nyilvánvaló volt, hogy ezen a pályán is Lewis Hamilton és Nico Rosberg között fog eldőlni az első rajtkocka sorsa. Lewis nagyon jó esélyekkel vágott neki az időmérőnek, hiszen mind 3 szabadedzést behúzta Rosberg elől.
Ahogy írtam jó esélyekkel vágott neki, azonban 5 perccel az indulás után ez el is szállt.
Hamilton ezzel ki is esett az időmérőről ! Akár csak ahogyan Räikkonen kipottyant a Q1-ben. A Ferraris mérnökök gumispórolásra játszottak, akár csak Alonsoval, azonban Kimi 7 tizeddel gyengébb időt futott csapattársánál, így nála ez a spórolás sokba került. Egy ember viszont hatalmas dicséretet érdemel, méghozzá Jules Bianchi ! Ő volt az aki kapott a Räikkonen butaságán, és ezzel tovább jutott a Marussiával a Q2-be.
Q1 kiesők:
17 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:26.792 | 5 kör | |||
18 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:27.139 | 10 | |||
19 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:27.819 | 7 | |||
20 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:28.643 | 10 | |||
21 | Lewis Hamilton | Mercedes | Idő nélkül | 2 | |||
22 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | Idő nélkül | 1 |
Jöhetett a Q2 ! Mindenki feltette a lágyabb keverékű abroncsokat ! Ez egy sokkal kevesebb drámát tartalmazó etap volt. A Q2-ben kiesők közül talán Daniil Kvyat volt a meglepetés számomra. Nagyon jól teljesített a szabadedzéseken, és meg is írtam, hogy képesek lehetnek a Torro Rosso-val a Q3-as szereplésre, amit Jean-Eric Vergne ki is harcolt a másik autóval. Azonban Kvyat a 12 kanyar felé érintette az autó bal oldalával a füvet és megpördült a féktávon, így ő búcsúzott. A pozitív meglepetés közé sorolandó a két Sauber. A 12. és 14. rajtkockát foglalhatja el a két autó Adrian Sutil és Esteban Gutierrez sorrendben. Rosberg volt a leggyorsabb a Q2-ben: 1:23.310.
A Q2-ben távozók:
11 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:24.706 | 14 kör | ||
12 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:25.136 | 12 | ||
13 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:25.211 | 11 | ||
14 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:25.260 | 10 | ||
15 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:25.337 | 16 | ||
16 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:27.419 | 14 |
És akkor jöjjön a Q3 ! Hát ez egy megint szépre sikeredett szakasz volt, ugyan is az eső amivel riogatták a népet, nos, hát megjött ! Ennek áldozatául esett Kevin Magnussen.
Ennek az esetnek következménye egy piros zászló lett. Azonban az eső intenzitása nem nőtt és a pálya elkezdett száradni, így az időmérő végén is az opciós gumik használata mellett döntött mindenki. És ahogy az első sorok között írtam, Lewis és Nico között dől el a pole. Lewis kiesésével Nico könnyedén nyerte meg az időmérőt Vettel és Bottas előtt !
A végeredmény:
1 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:25.227 | 1:23.310 | 1:22.715 | 20 kör | |
2 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:25.662 | 1:23.606 | 1:23.201 | 16 | |
3 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:25.690 | 1:23.776 | 1:23.354 | 19 | |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:25.495 | 1:23.676 | 1:23.391 | 18 | |
5 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:26.087 | 1:24.249 | 1:23.909 | 17 | |
6 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:26.592 | 1:24.030 | 1:24.223 | 19 | |
7 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:26.612 | 1:24.502 | 1:24.294 | 21 | |
8 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:24.941 | 1:24.637 | 1:24.720 | 19 | |
9 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:26.149 | 1:24.647 | 1:24.775 | 22 | |
10 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:26.578 | 1:24.585 | 13 | ||
11 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:25.361 | 1:24.706 | 14 | ||
12 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:26.027 | 1:25.136 | 12 | ||
13 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:25.910 | 1:25.211 | 11 | ||
14 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:25.709 | 1:25.260 | 10 | ||
15 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:26.136 | 1:25.337 | 16 | ||
16 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:26.728 | 1:27.419 | 14 | ||
17 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:26.792 | 5 | |||
18 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:27.139 | 10 | |||
19 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:27.819 | 7 | |||
20 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:28.643 | 10 | |||
21 | Lewis Hamilton | Mercedes | Idő nélkül | 2 | |||
22 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | Idő nélkül | 1 |
Nico Rosberg :
A Q3 egy nagyon aktív és izgalmas etap volt. Én voltam az első, aki lágy gumikon ment ki a pályára. Az első kanyarban nagyon óvatos voltam, de még így is sikerült majdnem megtörni az autómat. Kevin nem volt ilyen szerencsés, de ezek a dolgok megtörténnek, ha ilyenek a körülmények.
Ezek után a pálya már szinte teljesen felszáradt és az utolsó gyors köröm nagyon jól sikerült. Igen nagy különbséggel végezhettünk az élen.
Nem érzem magam annyira boldognak most, mivel sajnálom Lewist, aki nem tudott részt venni az időmérő többi részén. Meg kell oldanunk ezeket a megbízhatósággal kapcsolatos problémákat. Persze így sem rossz, és örülök az első helyemnek, de jobb lenne, ha fej-fej mellett küzdhetnénk meg egymással.
Sebasitan Vettel:
Ez egy igen érdekes időmérő edzés volt ma. Összességében azt kell mondjam, hogy szorosabb időmérőt vártunk a Mercedeshez képest. Azt gondoltuk, hogyha minden a helyére kerül, akkor nyomást jelenthetünk Nicóra, de végül nem így volt. Ez csalódás számunkra, mert a különbség nagyon nagy volt. Ez majdnem 0,5 másodperc volt, ami csalódást jelent.
Ezen a pályán most versenyképesebbnek tűnünk, mint más pályákon, mivel itt nincs sok egyenes, így a motorerő kevésbé fontos. A Hungaroring mindig is az erősebb pályák közé tartozott számunkra. Meglátjuk, hogy mit hoz a holnap, de úgy vélem, a Mercedest így is nehéz lesz legyőznünk. Normál körülmények között szinte lehetetlen, de majd meglátjuk.
Valtteri Bottas:
Nagyon boldog és hálás vagyok amiatt, hogy itt lehetek a legjobbak között. Ez már nem az első alkalom, de még mindig egy kicsit szoknom kell, mert itt valóban a legjobbak vannak, de boldog vagyok és elégedett a Williams formája miatt.
A Mercedes ma is nagyon gyors volt, és esélyünk sem volt arra, hogy legyőzzük őket. Láthattuk, hogy a második helyen záró Red Bull sem tudott közel kerülni hozzájuk és azt hiszem, a versenyen sem lesz könnyű dolgunk ellenük, de mindent megteszünk majd azért, hogy ez változzon.
Ez a pálya nem igazán fekszik nekünk, de az új fejlesztésekkel és a remek munkával újra itt vagyunk a legjobbak között, ami lenyűgöző. Rendkívül keményen dolgozunk azon, hogy itt is maradjunk és bízom benne, hogy vasárnap ismét ott lehetek majd a dobogón.
És hát térjünk vissza azt hiszem a legnagyobb drámára, Hamiltonra. Én egyszerűen fel nem tudom fogni mi történik azzal az autóval folyamatosan. Azt hiszem a 3. szabadedzésről írt posztomban jósoltam technikai hibát, vagy tettem rá utalást. Igaz nem autó kigyulladást, de részben összejött, tényleg nem úszták meg. Komolyan, következőre megyek a lottózóba és befogom húzni a telitalálatot ! A szenvedő fél pedig megint Hamilton volt.
Monaco óta Hamiltonnak egy tiszta hétvégéje nincs. Monacoban a vitatott Rosberg elfékezés. Kanadában saját hibájából rontott, ahogy a következő hétvégén Ausztriában is. Britanniában megszakítja gyors körét, elmondása szerint saját akaratából. Németországban a jobb első féktárcsa csattant el a gépen. Magyarországon meg kigyullad, mert valahol ereszt az üzemanyagrendszer. Valahogy olyan fura érzésem van ezzel kapcsolatban. Ha menne a gép, akkor rossz döntést hoz, ha meg odaakarja tenni magát, és odafigyel, akkor a technika gondolja úgy, hogy nyaralni megy !
Eközben már azt is tudni, hogy Hamilton a boxból fog rajtolni. Niki Lauda kerek-perec kijelentette, hogy így Hamiltonnak nehéz lesz befogni a pontverseny éllovasát a bajnokság szempontjából. A Mercedes bocsánatot kért Hamiltontól és a szurkolóktól, de ez Hamiltont szerintem nem nagyon tudja meghatni.
Ma egy érdekes futamot fog lerendezni szerény kis országunkban a brit, már csak a Német Nagydíjból és Johnny Herbert állításából indulunk ki. Véleménye szerint Hamilton nyerte volna meg a Magyar Nagydíj időmérőjét, ha a technika nem adja fel a szolgálatot. Egy alternatív taktikával Hamilton ismét sokat jöhet előre, és ne feledkezzünk meg az esőről sem. Az Időkép (az egyik legpontosabb időjárás előrejelző oldal Magyarországon) zivatarokat vár délutánra, így még ez is kavarhatja a kártyalapokat.
Ezt a képet lőtte a Mercedes 11 órakor az 1-es kanyar felé nézve.
Egy érdekes, izgalmas, kis esővel tűzdelt futamot várok sok előzéssel. Amelyre szerintem senki nem mondana nemet !
A futam 14 órakor rajtol, a TV-s közvetítés azonban már 13:15-kor kezdetét veszi az M1-en. Mindenkinek jó szurkolást kívánok a Hungaroringen és a TV-k előtt !
További szép napot !
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.