Mennyire altat a Merci, és mennyire jó a Ferrari ?

Túl az első bevetésen...

Az első teszt !

Na de nézzük is mi a harci helyzet... Nem bontom napokra ezt a bejegyzést, mert még holnap is olvashatnátok mire a végéhez érnétek. Nézzük csapatonként.

Február 1 volt az első tesztnap. Az autóbemutatók után mindenki kocsiba ült, kivéve a Lotus és a Force India pilótái. A Force India elég szorult anyagi helyzetben van, még a Lotus autója szimplán nem érkezett meg a helyszínre időben. A Red Bull átment a törésteszteken, így Ők is részt vehettek. Ha sorrendet akarok felállítani, akkor Mercedes és a Ferrari van az első helyen, utánuk meg passz. Talán a Williams ?

dcd1501fe319.jpg

Ferrari:

Velük kezdem a sort, mivel a 4-ből 3 tesztnapot sikerült megnyerniük. Vettel dolgozott az első két napon az autóval, még Kimi az utolsó kettőn. Vettel mindkét napját megnyerte, még Kimi az utolsót. Az autó jónak tűnik, nem volt nagyobb gondjuk. Vettel és Räikkonen is pozitívan nyilatkozott az autóról. Látszik a fejlődés, kérdés, hogy mire lesz elég, mert ezekből az időkből nem szabad messzemenő következtetéseket levonni. Vettel 149, még Kimi 199 kört futott, és nem mellesleg ő autózta a teszt leggyorsabb körét is 1.20.841-el.

15_02_01_jerez_test_sunday_img_01.JPG

Mercedes:

Az altatógép. Ez a legjobb szó szerintem a Mercedesre. Lehet, hogy Räikkonen volt a leggyorsabb, de érezhető volt, hogy ez a Mercedest egyáltalán nem érdekli. A W06 alapjában véve szerintem a tavalyi formát fogja hozni, ami a riválisoknak elég nagy baj. Rosberg és Hamilton felváltva tesztelték az autót.

Az első nap Rosberg kezébe került a gép, és hát... nem szórakozott. 2 óra előtt már megvolt a 100. köre az autónak, ami megsüvegelendő. Az első nap 150 kört tett meg az autó, amit ha átszámolunk km-re, akkor üti a 600+, szóval nagyjából két versenytávot futott az autó csak az első napon. Hamilton a tavalyi évhez hasonlóan nem úszta meg a technikai gond nélkül a tesztet. A második napon 90 kör környékén azt mondta a hűtési rendszer, hogy köszöni szépen elege van aznapra, de még ez a körmennyiség is egy versenytávnak megfelel. A harmadik napon Rosbergnél megint elmentek otthonról, és 151 kört futott. Ez már 5 versenytáv eddig. Hamilton az utolsó napon még beletett 117 kört a gépbe, szóval abban is bent van még egy futam. Ha összegzünk, akkor 6 versenytávnyi tesztkilométer futott az autó, ami nem egy rossz dolog a német csapat számára. 

1422793872_extras_noticia_foton_7_1.jpg

McLaren-Honda:

Szegény Honda, vagy szegény Alonso és Button ? Hát az első két nap az siralmas volt a McLaren számára. Alonso kezdett az első napon. El is jutott 6 körig, majd kénytelen volt átadni a kulcsot a csapattársnak. Button másnap beült. Ő is ment pár kört, aztán visszaadta a kölcsönt Alonsonak. Ha emlékezetem nem csal, az első két nap az autó nem ment 15 kört sem a pályán. Aztán a következő 2 nap már hasznosabban telt. Valamennyire életre keltették a Honda erőforrást az autóban, és összesen a 2 pilóta 79 kört futott. Visszatért a Honda. Tudtuk persze, hogy gondok lesznek, azonban, ha a Honda megtudja oldani a motorgondokat, akkor szerintem számolni kell majd a McLarennel, mert nem tűnik egy rossz csomagnak.

p-20150201-00106_news.jpg

Red Bull:

A tavalyi katasztrofális teszthez képest idén legalább futott az autó. Még mindig sok a hiba az autóval, szinte minden napra jutott valami probléma. A gép épphogy csak átment a törésteszteken, így nem sok pótalkatrész volt csapatnál. Az újonc Kvyat sajnos kissé megnehezítette a bikák dolgát, amikor a második napon megrongálta az első szárnyat az autón. Ekkor azonban a Red Bull nem esett pánikba, és orrkúp nélkül küldte ki zebráját a pályára. Persze a 3. napra már megérkezett az új első orrkúp, így teljes értékű munkát végezhetett a csapat. Az utolsó nap Kvyat alatt megállt az autó a 9-es kanyarban, azonban úgy tudom, hogy abban nem ő volt a hibás. Összesen azonban csak 158 kört tudott teljesíteni a két pilóta, ami a még a testvér csapathoz képest is siralmasnak mondható, mivel Max Versappen egymaga 170 kört teljesített az egész teszten. Állítólag a Red Bull még a Ferrarinál is gyorsabb lehet, de megbízhatatlan.

williams-fw37-jerez-2015-672x372.jpg

Williams:

Na ez az a csapat akiről semmit nem tudok. Nekem annyira eltűntek a teszteken, hogy azt sem tudom mi történt velük. Meghibásodásuk azt hiszem nem volt, mert arra felkaptam volna a fejem. A köridejeik sem voltak kiugróak. Bottas és Massa összesen 278 kört futott Jerezben. Szerintem ők is, hasonlóan a Mercedeshez a megbízhatóságot és a stabil teljesítményt preferálták. Várom a következő tesztet, hogy többet tudjak mondani róluk !

kgxcbec.jpg

Toro Rosso:

Ami a testvércsapatnál gond, annak a Toro Rossonál jele sincs. A két ifjú versenyző Max Verstappen és Carlos Sainz Jr. közel tökéletes munkát végzett. A két srác 353 kör teljesített a 4 nap alatt. A csapatfőnök meg volt elégedve a munkájukkal, sok adatra tettek szert, még a központban elárulták, hogy egyáltalán nem a köridőkkel foglalkoztak, hanem a stabil teljesítmény volt a cél. Azt hiszem ezt sikerült is elérniük !

28719_3.jpg

Lotus:

1 nap késés után, hétfőn már ők is kilátogattak a pályára az új autóval. Grosjean és Maldonado összesen 190 kört tett meg. A Lotus mérnökei szerint az autóban van potenciál gazdagon, egy a probléma. Megbízhatatlan, akár csak a Red Bull, vagy a McLaren-Honda. A hivatalos információk az erőforrást jelölik meg a hiba forrásának. Tudni kell, hogy a Lotus az idei évtől használja a Mercedes erőforrást, és ennek az erőforrásnak valószínű más igényei vannak mint a Renault szerkezetének !

pa1636789_0036.jpg

Sauber:

A keddi meglepetés ember a képen. Brazil és Felipe, de nem Massa, hanem Nasr. A keddi napot az élen zárta és a Sauber nagyon stabil. Persze a sztorihoz hozzá tartozik, hogy aznap ő lágy keveréken futott, még a többiek csak a keményebbet használták. Nem tudok meghibásodásról náluk. Folyamatosan ment az autó, és még ha nem is egy szépségkirálynő a gép, a tempója nagyon is jó lehet. Akár csak a Toro Rosso, ők is meglepetést okozhatnak a kis csapatok közül.

Így hát az biztos, hogy a Mercedes, a Ferrari, a Williams, (és még talán a Saubert is ide sorolnám) nagyon stabil. Kiegyensúlyozottan jó teljesítményt nyújtottak. A Red Bull biztos kitalál valamit a következő tesztre, hogy megoldja a megbízhatósági gondokat, akár csak a Lotus, vagyis remélem, mivel a többi autóban ezeknek az erőforrás rendszereknek semmi bajuk nem volt. A McLaren-Honda pedig kérdőjel számomra még mindig. Szerintem a tapasztalatszerzés megvolt, csak azt nem tudom, hogy a felfedezett gondokat milyen gyorsan tudják kijavítani.

 









 

Ha tetszett a cikk likeold és szólj hozzá bátran!
Ha van ismerőd, aki  szereti a motorsportot oszd meg vele a posztot, és ne felejtsd el követni az oldalt, hogy értesülj az új bejegyzésekről !

Köszönöm a figyelmet !
További szép napot !

Címkék: 2015, Hírek