Team Radio OFF, Montezemolo távozott !
2014 Formula 1 Szingapúri Nagydíj előhangja
Azonnali hatállyal korlátozták a rádióforgalmazást !
Luca Di Montezemolo távozott a Ferrari elnökszékéből !
Modern korban élünk, de az FIA kőkorszakot akar bevezetni.
Olvasson tovább !
2014. szeptember 18.
Formula 1 Szingapúri Nagydíj
Hírek a versenyhétvége előtt
A Ferrari szurkolóit Olaszországban megnyugtatta Luca di Montezemolo, miszerint nem fog távozni az elnöki székből. Szeptember 10.-én azonban robbant a bomba. Az elnök lemondott posztjáról, így Sergio Marchionne lép a helyére. Montezemolo hivatalosan október 10.-én adja át helyét az új elnöknek. A Ferrari csapatfőnöki pozícióját továbbra is Marco Mattiacci tölti be.
Luca di Montezemolo egy levélben köszönte meg az elmúlt 23 évet, és a csapat összes tagjának kemény munkáját !
„A Ferrari fontos szerepet játszik az FCA Csoport közelgő flotációs korszakában a Wall Streeten. Ez egy új dolgot nyit meg, és úgy érzem, hogy támogatnom kell ebben a vezérigazgatói csoportot. Ez egyúttal egy korszak végét is jelenti, és emiatt úgy döntöttem, hogy távozok a pozíciómból, mint elnök. Csodálatos és felejthetetlen 23 évet töltöttem el ebben a pozícióban, miközben a 70-es években Enzo Ferrari oldalán is dolgozhattam.”
„Elsősorban a Ferrari rendkívüli dolgozóinak tartozom köszönettel a gyárban, az irodában, a versenypályákon és világszerte a különböző piacokon. Ők voltak azok, akik ilyen látványos növekedést értek el a cég életébe, miközben számos felejthetetlen győzelmet szereztünk a világ egyik legerősebb márkájával.”
„Ez egy forró búcsú most és köszönettel tartozom minden technikai és kereskedelmi partnerünknek szerte a világon, legfőképpen az ügyfeleknek és a gyűjtőknek, akik annyira szenvedélyesek a márka iránt.”
„A gondolataim a rajongók körül forognak, akik mindig is nagy lelkesedéssel támogattak bennünket, különösen a Scuderia legnehezebb pillanataiban.”
„A Ferrari a legcsodálatosabb cég a világon. Nagy megtiszteltetés volt ennek a nagyszerű cégnek ilyen formában dolgozni. Mindenemet ennek szenteltem az évek során. Együtt család voltunk, és továbbra is ez a legfontosabb dolog az életemben.”
„Szeretnék sok sikeres évet kívánni a Ferrarinak, amit valóban megérdemel. Különösen Piero Ferrarinak kívánom ezt, aki mindig mellettem volt.”
Ezek után természetesen rögtön jöttek a találgatások, miszerint Ross Brawnt és Jean Todtot is megkereste a Ferrari, az esetleges visszatérés miatt, azonban Brawn kijelentette nem tárgyal a Ferrarival, de nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy visszatér a Formula 1-be.
Nemrég megint felröppent egy olyan hír is, miszerint Alonso és Vettel helyet cserélnek. Alonso megy a Red Bullba, még Vettel a Ferrarihoz, azonban ezt Alonso cáfolta, míg Hamilton most a McLaren - Honda kezdte el újra megkörnyékezni, egy esetleges szerződtetés miatt !
És akkor jöjjön a fekete leves, ugyanis a képen látható fejhallgatóra kevesebbet lesz szükség ! Az FIA közölte szeptember 11.-én, hogy korlátozza a csapatok rádióforgalmazását !
Az indoklás az volt, hogy a pilóták csak bábuk egy sakktáblán, és ezt az effektust akarja az FIA kiküszöbölni.
Kezdjük azzal, mit szabad közölni a csapatrádión:
- saját köridő, vagy részletes szektoridő
- az ellenfél ideje
- távolságok a riválist illetően
- keményebb tempóra való utasítás
- tájékoztatás az ellenfelek kilétéről
- figyelmeztetés a defektre
- gumiválasztás a következő kiállásnál
- körök száma, amit a rivális megtett egy szett gumin a versenyen és az abroncs típusa
- információ, ha probléma van a rivális autójával
- biztonsági autó
- vezetési vétségek a riválist illetően
- első szárny beállítása a következő kiállásnál
- pálya állapota, időjárás
- információ az autó sérüléseiről, vagy ha fel kell adnia a versenyt
- megmaradt körök száma, és csapatutasítások
- információk, utalások a forgalomról
- pit-idő
- csapatutasítás
És mit nem szabad:
- szektoridők a versenytársakat illetően / hol gyorsabb, vagy lassabb
- a motoros egység, vagy a sebességváltó beállításai
- információ az üzemanyag-áramlásról, vagy az üzemanyag-megtakarításról
- kuplungbeállítások, beleértve a startot is
- fék-erő egyensúly
- információk a gumiabroncsok nyomásáról
- akkumulátor töltöttségének balanszírozása, vagy a teljesítmény módosítása
- bármi, ami kódolt üzenetnek hangozhat
- felvezető körön instrukciókat adni a startot illetően
- fék-és gumihőmérséklet
- egyéb gumi információ
- fék állapota
- ERS üzemmód
- differenciál beállítások megadása
A FIA azt is leszögezte, hogy aki megszegi a szabályt, azt büntetni fogják ! Több mint valószínű, hogy nem a csapat fog pénzbírságot kapni, hanem verseny közben, a pilótát fogják megbüntetni.
Saját véleményem szerint ez a szabályozás kb. akkora hülyeség, ha csak nem nagyobb, mint az utolsó versenyen a dupla pont !
Emberek... Egy modern korban élünk. A szabályváltozások is ezt mutatják. Akkor most miért akarunk elindulni a kőkorszak felé ? A V6 bevezetése, az energia visszanyerő rendszerek használata, az üzemanyag korlátozás, és ennek ellenére az autók nem lassulnak. Az összes versenyautó egy nagyon komplex gép. Ez a szabály nem csak őrültség, de a pilótákra nézve veszélyes is.
Häkkinen szerint egy pilótának nincs szüksége rádióra ! Nem is a pilótának van rá szüksége. A pilóta tehetsége nem a rádión múlik. Az autónak van szüksége a rádióra. Ha az autóban valami tönkremegy, de végig lehetne menni vele, a pilótának esélye sem lesz megtalálni rá a megoldást.
Az rendben hogy a rajtnál nem lehet megmondani, a kuplung beállítást, meg a motortérképet. Ezt le lehet beszélni a boxban. Akár csak azt is, hogy ha a pilóta érez valamit, akkor hova tegye mondjuk a fékerőt, vagy a differenciál beállításokon hogy módosítson !
De hogy nem közölhetik a pilótával, hogy kritikus a guminyomása !? Megpróbál befordulni egy tempós balosba , defekt és hopp, jön a gumifal, rosszabb esetben a beton... Nem közölhetik, hogy a felvezető körön nem melegítette fel rendesen a fékeket, és vigyázzon az első kanyarban. Majd nagy tempónál a mezőny közepében vesz egy féktávot, és várja a csodát, ami nem jön. Helyette viszont jön a tömegkarambol ! Vagy nem mondhatják meg, hogy a jobb elől a féktárcsa állapota kritikus ? A pilóták életével játszanak, ha csak a gumi és fék információk tiltását vesszük alapul, és akkor a többi tiltásra még nem is hoztam példát !
Az FIA egyébként is maga alatt vágta a fát. Ha nem hoznak ennyire komplex szabályokat, akkor fele ennyi rádiózást nem hallanánk arról, hogy most ne nyomd, mert üzemanyagot spórolunk, vagy vigyázz a gumikra, mert bajok lesznek. Nézzük meg 2006-ban, 2007-ben vagy 2008-ban vagy bármelyik 2011-es idény előtti évet. Hány erre szóló csapatrádiózás volt ? Nem azt mondták, hogy vigyázzanak a gumira, meg az üzemanyagra !
Nem is beszélve arról, hogy ezt a szabályt akkor hozzák be, amikor a legtöbb probléma lehet az autókkal. Már szinte senkinek nincs új alkatrésze, így a használt motorokkal, és energia visszanyerő rendszerekkel kell mindenkinek pályára lépnie. Nem lennék egyáltalán meglepődve, ha egymás után hullanának az autók, mint a legyek.
A másik, hogy ezzel a világbajnokság kimenetelébe is beleszólhatnak ! Sőt már beleszóltak, mivel Szingapúrban életbe lép a szabály. Valaki könnyen, valaki nehezebben fog alkalmazkodni ehhez a szabályhoz.
Kíváncsi leszek a végkimetelre. Lesz ebből még vita, nem is egy !
Ha tetszett a cikk nyomjatok rá egy like-ot és kommenteljetek bátran !
Ha vannak ismerőseitek akik szeretik a motorsportot osszátok meg velük az oldalt !
További szép napot !
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.