2014 Magyar Nagydíj első szabadedzés
Tiszta pálya, elfékezés, keresztbecsúszás, Mercedes aktivitás !
Lewis Hamilton nyitott az élen a Formula 1-es Magyar Nagydíjon Rosberg és Räikkönen előtt !
A száguldócirkusz ezen a hétvégén Magyarországon vendégeskedik.Már csütörtökön megkezdődött a Formula 1-es hétvége Mogyoródon, azonban az autók csak ma hajtottak ki a pálya aszfaltjára !
Az első szabadedzés 10 órakor kezdődött tökéletes időjárási körülmények között ! A Marussia hétvégéje azonban már nem kezdődött ennyire tökéletesen. Chilton alatt megadta magát a hybrid erőforrás, így sajnos Ő ezen a ponton be is fejezte az edzést. Sajnos peches volt Romain Grosjean is. A francia pilóta autóját már rögtön az edzés elején javítani kellett. Az autó bal első fékjei körül csiszoltak valamit a szerelők, mely miatt Grosjean elégedetlenkedett is, azonban a javítás után 24 kört tudott megtenni az autóval.
A furcsaságot a Mercedes okozta. Hamilton és Rosberg rögtön a kezdés után pár perccel kihajtott a boxból és a nagyon tiszta, még fel nem gumizott pályán mentek viszonylag sok kört. A Mercedesen az új fékeket kezdték el tesztelni, illetve a Német Nagydíjon betiltott FRIC rendszer hiányosságát próbálták felmérni/csökkenteni. Előrejelzések szerint a Magyar Nagydíjon sokkal jobban ki fog jönni ennek a rendszernek a hiánya, mint a német pályán, amit talán a sok elfékezés, és a pályaelhagyás is mutat.
Alonso, Vettel, Hamilton, Räikkönen és Rosberg is elhagyta nem egyszer a pályát. Alonso az utolsó előtti és az utolsó kanyarba mutatott be szép driftet. Rosberg az 5 kanyar utáni sikánba nem tudta befordítani autóját, Vettel a sikán utáni kigyorsításon csúszkált, Hamilton pedig az 1, 2, 4, 13 kanyarban látogatta meg a bukótereket. Nem hatalmas hibákról van szó, és ez betudható részben a nagyon tiszta pályának, azonban valahogy jobban érződik az összes autón a FRIC rendszer hiánya, mint Németországban. Az egyik Caterham-Renault a 12 kanyar bejáratánál pördült még meg, azonban itt nem a türkös felfüggesztés volt a probléma. Ericsson csak simán megcsippentette a füvet az autó bal oldalával.
Több kiemelkedő fontosságú esemény nem történt ! A legtöbb csapat a szokásos tesztet futotta.
A végeredmény :
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:25.814 | 27 kör | ||
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:25.997 | 0.183 | 31 | |
3 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:26.421 | 0.607 | 29 | |
4 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:26.872 | 1.058 | 23 | |
5 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:27.220 | 1.406 | 28 | |
6 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:27.357 | 1.543 | 28 | |
7 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:27.683 | 1.869 | 30 | |
8 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:27.782 | 1.968 | 16 | |
9 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:27.804 | 1.990 | 27 | |
10 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:27.960 | 2.146 | 24 | |
11 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:27.967 | 2.153 | 25 | |
12 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:28.101 | 2.287 | 28 | |
13 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:28.208 | 2.394 | 32 | |
14 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:28.266 | 2.452 | 28 | |
15 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:28.330 | 2.516 | 21 | |
16 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:28.376 | 2.562 | 24 | |
17 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:28.593 | 2.779 | 24 | |
18 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:29.025 | 3.211 | 23 | |
19 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:30.363 | 4.549 | 30 | |
20 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:30.892 | 5.078 | 24 | |
21 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:31.004 | 5.190 | 5 | |
22 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:31.248 | 5.434 | 20 |
Ezekből az időeredményekből következtetni nem szabad !
Kíváncsian várom a következő edzést, amit mindenki élőben követhet a helyszínen, vagy a TV készülékek előtt 14 órától az M1-en.
További szép napot mindenkinek !
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.