Rosberg nyerte a szezonnyitót

2016 Formula 1 Ausztrál Nagydíj

Mercedes egy-kettő, Alonso hatalmasat bukott !

image1_img_1536_medium.jpg

Megkezdődött a 2016-os Formula 1-es idény. Ami látszik az első futamból, hogy mindenki gyorsult, a Mercedes valószínűleg megtartotta helyét a mezőnyben, azonban a Ferrari elkezdett felzárkózni a német gárdára.

Magyar idő szerint reggel 6-kor rajtolt el a mezőny. Pole pozicióból Hamilton várhatta a futamot, mellette Rosberg állt a 2. kockában. A felvezető körön Daniil Kvyat a rajtrács közepén ragadt autójával, így újabb formációs kört kellett teljesíteni a mezőnynek. Ez idő alatt a pályabírók letolták az autót a boxutcába, majd kezdődhetett a futam.

yrr1mqv.jpg

A 3. és 4. helyről rajtoló Vettel és Räikönnen valami pokolit rajtoltak, és elsőként fordultak el, mögöttük Rosberg, majd Verstappen, Massa és Hamilton (6.) követte őket. A két Mercedes teljesen elrontotta az újonnan bevezetett "egy kuplungos" rajtot !

A hátsó részen Bottas próbálkozott előrejönni, még Hamilton megelőzte az első körökben Massát, és elindult Verstappen után. Ahogy azt írtam is előző bejegyzésemben, a Toro Rosso kicsit fekete ló, olyannyira, hogy Hamilton hiába érte utol a tavalyi Ferrari motorral hajtott autót, így sem tudta megelőzni a hollandot.

Hamilton rögtön jelezte a csapatnak, hogy nem lehetséges az előzés, ezért taktikát kell váltaniuk. A másik Mercedes hasonló gondokkal küszködött az elejében. Ugyan Rosberg ott volt a két Ferrari mögött, de előzni ő sem tudott.

A Mercedes német pilótája jött ki először a boxba, aki a szuperlágy gumikat, lágyra cserélte. A következő körben a Ferrari Vettelt hozta be a boxba, hogy védjék első helyüket a pályán. Vettel azonban szuper lágyról, szuper lágy gumikra cserélt, hogy a kivezető körön tudjon harcolni Rosberg ellen. A Ferrari jól gondolkozott, mivel az első helyet megőrizték, viszont Räikönnen pozíciót vesztett Rosberggel szemben.

Eközben Hamilton a stratégia váltás miatt kint maradt a pályán. Rosberghez képest 3 körrel később jött ki a boxba, majd a közepes keverékű Pirelliket tetette fel az autójára. Egyértelmű volt, hogy ez egy vész stratégia volt, mivel a közepes keverékű abroncsokat Hamilton egyszer sem használta a szabadedzések során.

Ahogy kijött Hamilton a boxból szinte azonnal a 3 kanyarhoz kapcsolt a kép, mivel Gutierez volt a kavicságyban, törött hátsó felnivel. Először azt hihette az ember, hogy csak simán beleforgott a kavicságyba, de utána kapcsolt a rendező, és egy agyontört Honda volt a betonfalnak támasztva.

cd9_nu7w4aqr_55.jpg

Alonso próbált megelőzni a Haas autót, amely az egyenes közepén haladt. Alonso kívülre mozdult, azonban Gutierez is elmozdult vele együtt és a spanyol nagy tempónál eltalálta a Haas bal hátsó kerekét. Lefutott a fűre, ahol az autó keresztbe állt, majd ahogy elérte a kavicságyat "megpattant" és másfél fordulat után állította meg a fal az autót.

Gutierez miután kiszállt az autóból azonnal Alonsohoz ment, szerencsére a spanyol karcolás nélkül úszta meg az esetet. A törmelékek és a takarítás miatt piros zászlóval szakították félbe a versenyt. Mindenki behajtott a biztonsági autó mögött a boxba, ahol a csapatok kedvük szerint cserélhettek gumit. Rosberg ezt kihasználva átállt az 1 "kiállásos" taktikára. Sajnos a boxban az újonc indonéz Rio Haryanto kénytelen volt kiállni.

cd-fdfkvaaakxzj.jpg

Mialatt újra felvezette a mezőnyt a SC, Hamiltonnak és Räikönnennek is problémái adódtak. Hamilton a kormánykijelzőn nem tudott egy opciót elérni/kikapcsolni, Räikönnen viszont kénytelen volt feladni a futamot. A boxutcába való visszatérés után ki is gyulladt a Ferrari, amit porral oltóval orvosoltak a pályabírók !

Ezután a sorrend Vettel, Rosberg Ricciardo volt. Hamilton csak a 7. helyen autózott, és akárcsak a verseny elején, most is a Toro Rosso mögé ragadt be, ráadásul nem is egy, hanem kettő mögé. A kiállásokat követően Hamilton egészen a 2. helyig zárkózott fel.  

r0_289_4642_3301_w1200_h678_fmax.jpg

A főbb események ezután a hátsó traktusban volt. Verstappen eléggé kikelt magából. Csapattársa Sainz előtte ment ki a boxba, annak ellenére, hogy Verstappen már kérte a csapatot, hogy hozzák ki őt, mert nagyon szenved az autóval. Sainz elévágott a hollandnak. Ezután Verstappennek elmentek otthonról. Agresszívan támadta csapattársát, néhol olyan kigyorsításokat vállalt be, hogy az autó össze vissza táncolt a műfüvön ! Mindezek ellenére nem dobta el az autót, egészen addig, amíg előtte Sainz nem hibázott. Verstappen hatalmasat fékezett, de ahogy elfordította az autót megforgott az utolsó kanyarkombinációban és leszakadt.

Elől mindeközben Hamiltont elkezdte levadászni Vettel. DRS távolságba került, de 2 körrel a vége előtt, ugyan ott ahol Verstappen, ő is hibázott és lecsúszott a fűre. Ezzel elvesztette esélyét a 2. hely megszerzésére, de a kisebb kaland után pozíciót nem vesztett. Az utolsó körökben Verstappen újra utolérte csapattársát, de támadást már nem indított, így a leintésnél Rosberg szakította át a célszalagot először. Őt Hamilton, Vettel, Ricciardo, Massa, Grosjean, Hülkenberg, Bottas, Sainz és Verstappen követte.

image1_img_640_medium.jpg

Érdemes megemlíteni a nevek közül Grosjeant. Az újonc Haas csapattal szó szerint ideális taktikát futott, ugyanis kiállás nélkül jött be 6. helyre a francia. Egészen addig húzta az első kiállást, hogy az Alonso - Gutierez baleset bekövetkezett. Ekkor jött a piros zászló, és ekkor cserélték le az abroncsokat. Ez hivatalosan nem számít boxkiállásnak.

A Haas minden várakozásomat felülmúlta. Igaz kellett hozzá az, hogy megszakítsák a versenyt, de az első futamon pontot szerzett a csapat. Kíváncsian várom mire lesznek képesek a továbbiakban !

Ha tetszett a cikk likeold és szólj hozzá bátran !
Ha van ismerőd, aki  szereti a motorsportot oszd meg vele a posztot, és ne felejtsd el követni az oldalt, hogy értesülj az új bejegyzésekről !

Köszönöm a figyelmet !
További szép napot !