Bianchi, Japán, Orosz, nyitott, csukott

A közvélemény számomra meg érthetetlen !

Az előadás témái a főcímben olvashatók !

Több mint 2 hete nem írtam, ami betudható a Bianchi balesetnek, és az utána következő rossz hangulatnak is, és mivel rossz hangulat részben rám is átragadt, ezért hanyagoltam az írásokat !

2014. október 29.
A történések után !

4 nagyobb részre fogom bontani ezt a cikket.

Először is jobbulást Jules Bianchi és mihamarabb kapjunk jó híreket felőle !

marussia.jpg

Másodszor megrendeztünk egy gyönyörű tájfunnal tarkított Japán Nagydíjat. Még mindig nem tudom felfogni, mi az, hogy a promóter mondja meg mikor induljon el egy futam ! Na mindegy. Azt hiszem az eredményt részben láthatjuk.

A sajnálatos baleset után azonnal kezdődött a találgatás, hogy a bukócső, meg zárt cockpit. Mire a drágalátos közvélemény felfogása persze nagyon szépen megnyilvánult egy mondatban !

Há'''', ha zárt lesz a cockpit, akkor nem nézek többet Formula 1-et. Elveszti az F1 az értékét !
Nem F1, hanem WEC lesz !

Könyörgöm az ilyen emberek inkább ne is nézzék ! A Formula 1 sosem lesz WEC ! Ezt itt le is zárhatjuk. A WEC hosszútávú verseny, még a Formula 1 mindig is egy 300 km sprint futam. A tempó sem fog soha egyezni és a kinézet sem !

Ellentétben a WEC úgy tűnik biztonságosabb, mint a Formula 1. Allan McNish 2011-ben, még idén Loic Duval találkozott nagy tempónál a betonfallal, és mindkét pilóta kiszállta az autóból egyben ! Aki látta a baleseteket tudja, hogy mind a kettő nagy csattanás volt. Duval pár kötéssel távozhatott még McNishnek semmi baja nem lett szó szerint !

Tudom a fallal való találkozás nem ugyan az, mint egy traktorral való találkozás, de egy zárt pilótafülke biztos jobban véd mint egy nyitott ! A kilátást meg ha a WEC-ben is meg lehet oldani, akkor a Formula 1-ben is meglehet !

Egy biztos ! Ha jön a zárt cockpit bennem ez nem fog mély sebet hagyni ! Szerintem ez a látványterv egyáltalán nem csúnya és még csak nem is WEC-es !

Ezek után egy kicsit megnyugodtak a kedélyek és a pilóták átmentek Oroszországba. Érezhető volt, hogy a versenyigazgatóság sokkal komolyabban veszi az autómentést mint eddig, ami helyén is van. A verseny is megvolt ! Hamilton nyert, Rosberg lett a második, még Bottas a harmadik. Ezzel 17 pontra növelte az előnyét Hamilton a világbajnoki pontversenyben !

f1-italian-gp-2014-nico-rosberg-mercedes-amg-f1-with-team-mate-lewis-hamilton-mercedes-amg.jpg

A helyzet jelenleg a következő. 3 futam van hátra. A bajnokság az utolsó futamon fog eldőlni, ha csak valamelyik alatt meg nem áll a vas, amit nem kívánok egyikőjüknek sem !

Ha úgy vesszük Hamiltonnak van 2 szett és 1 meccslabdája. Ha a 3 futam egyikét meg tudja nyerni, és a másik kettőn fel tud állni a dobogó 2. fokára, akkor 3 ponttal Ő a világbajnok. Ha Rosberg mind a 3 futamot behúzza, akkor Rosberg diadalmaskodik 2014-ben. A többi lehetőséggel nem számoltam, mivel Amerika, Brazília és Abu Dabhi van hátra. A Mercedes eddig is uralta a mezőnyt, és csak saját hibájukból engedtek át győzelmet. Szerintem ezen a 3 futamon is hozható az 1-2, a kérdés csak az milyen sorrendben fogják hozni !

A hétvégén Amerikába megy a mezőny, és a rendszer visszaáll a régi kerékvágásba. Minden egyes eseményről írni fogok, és reménykedem, hogy sokan örömmel olvassák ezt !

Ha tetszett a cikk nyomjatok rá egy like-ot, kommenteljetek bátran!
Ha vannak ismerőseitek akik szeretik a motorsportot osszátok meg velük a posztot, és ne felejtsétek el követni az oldalt, amit a bal felső sarokban tehettek meg !

További szép napot !