Alonso falba tette a Hondát az utolsó napon

Spanyol teszt első felvonása

Vége az első barcelonai tesztnek

moto-gp-6.jpg

És mit lehet levonni ? Azt, hogy mindenki mocskosul titkolózik, és még csak eszük ágában sincs megmutatni, mi a helyzet. A Ferrari már a fotósokat is "zaklatja", úgy féltenek minden egyes kis titkot az autón !

hamilton-192.jpg

Mercedes:

Ha valamelyik kisgyerek nem akar elaludni, akkor a Mercedes csapatát kell hívni esti mese felolvasónak. A legnagyobb altatógép még mindig a mezőnyben. Cibálják, mind a többi csapat, mind pedig a szurkolók bajszát. Hamilton magabiztos, Rosberg német visszafogottsággal nyilatkozik a Ferrariról. Mutatni nem mutatnak semmit, csak annyit, amennyit muszáj, de még a vak is látja, hogy ez az autó, a tavalyihoz hasonlóan egy űrhajó. A hetük elég kalandosra sikeredett, az egyszer biztos. Hamilton kezdte volna csütörtökön a tesztet, de magas lázra hivatkozva félbeszakították a napot. Jó akkor hívjuk Rosberget. Na neki meg a nyaka fáj. Most mi legyen ? Hát akkor vegyük ki a Force Indiából Wehrleint és ültessük be ide. Na ezzel elment vagy fél nap, de az ebédszünet után már munkába állt a gép. Második napon Hamilton és Rosberg fél-fél napot ment, majd szombaton Hamilton, még vasárnap Rosberg körözgetett a pályán. Rosberg a teszt utolsó napján kora reggel leparkolta a gépet a kavicságyba (akár csak egy nappal előtte honfitársa Vettel), de az autó nem szenvedett nagy sérüléseket, és folytathatta a napot ! Technikai hiba nincs náluk, és ugyan mutatni nem mutattak semmit, csak Rosberg egy 1:24.3-as kört a közepes keveréken, de ez az ami mindent elárul. Ez egy amolyan figyelmeztetőjel. Nagyon jó az autó, de Melbourne előtt nem fogjuk látni, mit tud a masina, ha rendesen megkergetik !

y02w8iwzs7c0lbviacxm_462611818.jpg

Ferrari:

A legnagyobb ugrást tavalyhoz képest a Ferrari tette meg, ez most már tuti. Abszolút reális esély van arra, ha mindig nem is, de néha-néha megverjék a Mercedes autókat. Räikkönen ment az autóval az első két nap, még a hétvége Vettelé volt. Most ugyan nem nyertek tesztnapot, de itt is voltak érdekes dolgok. Például Kimit a szerelők az autó alatt találták, mert be akart állítani valami... Látszik a finn pilótán, hogy már a teszteket is jobban élvezi, mint a tavalyi egész versenyszezont. Vettel meg szombat reggel túl sokat akart, és a hideg gumi + hideg pálya kombója nem is vezethetett máshova, mint a kavicságyba. Amikor megkérdezték a németet, mi is történt, gondolkodás nélkül vállalta a felelősséget, és nem köntörfalazott. Az autónak nem lett komolyabb baja, épp hogy csak belecsúszott a kavicsba, így miután visszajött az autó, kis tisztogatás után mehetett is vissza. Az ellenfelek közül a Mercedes, és Rosberg nyilatkozik folyamatosan óvatosan a Ferrariról. Érzik, hogy tényleg nagy a fejlődés, csak azt nem tudják, ahogy mi sem, hogy mire is képesek. Ők is tipikusan ugyan azt játsszák, mint a Merci ! Csak annyit mutatnak amennyit muszáj. Sőt. Vettel kicsúszásakor a Mercedes fotósa pont abban a kanyarban állt, ahol az eset történt. A Ferrari ráküldte a fotósra a biztonságiakat, mert attól féltek, hogy hőkamerával fotózott a Mercedes embere. Az autó összességében nagyon jó. Technikai hiba nem hátráltatta őket, de szerintem még mindig nincsenek egy szinten a Mercedesszel.

Na és akkor most nehéz a döntés kivel is folytassuk. Red Bull, Lotus, McLaren-Honda ? Lehet, hogy most lebecsülöm a Lotust, de a bikákkal folytatom, és mindjárt le is írom miért !

rb11_jerez1.jpg

Red Bull:

Ha megy az autó, akkor mocskosul megy. Ugyan az van mint a Hondánál. Az erőforrás. Ha életre tudják kelteni, és bírja a kiképzést, akkor semmi gond, nagyon versenyképes az autó, de ha nem tudják összeterelni a ménest, akkor aztán lehet jó a karosszéria, az az autó meg nem fog mozdulni. Kvyat alatt például rendszeresen megáll a technika, még a tavalyi évhez hasonlóan Ricciardonál ennek nyoma sincs, és még tesztnapot is nyerni tudott vele. Ahogy a csapat is elmondta, sok kört tettek meg, de mégsem az igaz a teljesítménye a gépnek. Remélem rendbe tudják tenni a motyót, és az Ausztrál versenyen nem ütköznek problémába, mert akkor a Ferrari mellett, vagy mögött lehetnek kicsivel !

462744952.jpg

McLaren-Honda:

Én már annyit szidtam szegényeket, és azt hiszem, hogy nem alaptalanul mondtam amit mondtam. Ugye kezdődött a két forgatási nappal a hét, ami katasztrófába torkollott. Button az első nap alig tudott menni az autóval, új motor ide vagy oda. Ezek után Alonso a második nap nem tudom mit csinált, de délelőtt ment az autó, méghozzá nem is rossz tempóba. Egészen délig, amikor is a Honda szólt, hogy nap megszakít, autó szétszed, motor kiugrik, és lehet, hogy holnap sem láttok már minket srácok a pályán. Folyamatosan az ERS (energia visszanyerő rendszer) meghibásodásával küszködnek, de hozzá kell tenni, hogy amíg ment, addig nagyon is jó volt a tempó. Valahogy összeeszkábálták az autót szombatra, amikor is Button mehetett volna. A megfogalmazás pedig tökéletes, mert csak volna. Button alatt megint csak megmakacsolta magát a rendszer. Vasárnap Alonso volt a soros, azonban a McLaren megszánta Buttont, és úgy volt ő is autóba ül. Alonso alatt megint csak nem akart beröffenni a jármű (4 napból 4x volt gondjuk, ez azt hiszem sok mindent elmond, és ez a statisztika az előző tesztre is igaz volt.), majd amikor beindult, akkor eddig tisztázatlan körülmények között a spanyol összetörte az autót. Alonsohoz azonnal ment a mentőautó, bevitték a pályakórházba, majd onnan mentőhelikopterrel tovább. Annyit tudni, hogy Alonso elvesztette az eszméletét, és a pályabíróknak furcsán reagált, viszont a vizsgálatok után kiderült, hogy jól van, azonban bent tartják megfigyelésen éjszakára. Ezek után nem nagyon akarom ragozni. Ugyan ment az autó, de még mindig borzasztóan keveset, és ez nem a McLaren hibája, hanem inkább a Hondáé.

lotus-e22-3844x2563-formula-1-f1-test-drive-2015-review-side-front-2977.jpg

Lotus:

Jó-jó. Nyert 3 tesztnapot. Igen ? Tovább nem nagyon tudom írni, mert pont ezek a nem mérvadó dolgok. Vasárnap Rosberg a közepes keverékű abroncson alig maradt le a Grosjean-féle lágy keverékű körtől. Látszik a javulás, és a technikai gondokat is úgy tűnik megoldották, de én azért még nem tenném őket nagyon előre. Sokkal jobbak mint tavaly, ezt nem is vitatom, csak ezen adatok alapján nem merek olyan biztosan nyilatkozni felőlük, mint például a Mercedesről, vagy a Ferrariról. Várjunk velük még ! Maldonado és Grosjean is bizakodó, és elég sok kört tudtak beletenni a gépbe hiba nélkül, ami nem elhanyagolható. Minden esetre kíváncsi vagyok mire lesznek képesek. 

1xknn9h.jpg

Williams:

Én nem tudom, hogy csinálják, de úgy beszürkülnek, hogy csak na. Az előző teszten is ez volt. Egész héten annyit hallottam felőlük, hogy Susie Wolff összeakadt, az egyik Sauberrel. Se többet se kevesebbet. Az idejeik a középmezőnyben, technikai hiba nincs. Csinálják a dolgukat szép csendben. Ha valaki okozhat nagyon nagy meglepetést, akkor azok ők ! (Legalább is számomra meglepetést) Massa és Bottas is pozitívan nyilatkozik az autóról, de a brazil elárulta, ahogy Button is, hogy még mindig a Mercedes az első számú erő a mezőnyben.

sainz-jerez-day-3.jpg racepictures_1424336662_37.jpg

Toro Rosso és Sauber:

Hol van a két csapat ? Fogalmam sincs. Összességében megbízhatóan és jó időkkel mennek. A Toro Rosso rengeteg kört ment, de a nap végén összetört egy első szárnyat Carlos Sainz Jr. ! A Sauber elég sokat rostokolt ma a boxba, de még így is temérdek kört futottak. Azért is írok róluk egyben, mert egyszerűen köztük nem látok különbséget. Körülbelül ugyan azt a szintet képviseli mind a két csapat, de nekik nem merek megjósolni semmit. TOP 10? Reális lenne ? Talán igen ! Minden esetre a nyilatkozatok innen is pozitívak.  Meglátjuk mi lesz velük.

Force India:

Ők is részt vettek a teszten. Ennyi amit lehet róluk írni, hiszen a tavalyi autóval mentek. Nem rég látott napvilágot egy hír, miszerint a szélcsatornában brutális értékeket ért el a VJM08-as autó. A tavalyi autóval Wehrlein, Perez és Hülkenberg körözgetett !

Hát nagyjából itt tartunk most. Jövőhéten lesz az utolsó szezon előtti teszt, amikor még próbálgathatják az autókat a csapatok. Bevallom várom, hogy a Mercedes villantson, de valahogy azt érzem, hogy majd csak a szezonnyitón fognak mindent megmutatni.

Titeket olvasókat pedig arra kérlek, mondjátok el, mit gondoltok főként a Sauber, Toro Rosso, Williams, és Lotus csapatról, de persze kíváncsi vagyok arra is, hogy a többieket hogy ítélitek meg !

Ha tetszett a cikk likeold és szólj hozzá bátran !
Ha van ismerőd, aki  szereti a motorsportot oszd meg vele a posztot, és ne felejtsd el követni az oldalt, hogy értesülj az új bejegyzésekről !

Köszönöm a figyelmet !
További szép napot !

Címkék: 2015, Hírek