300 kg + 70-80 lóerő = egy kis bitang szöcske

Arrabona Racing Team és a 2014 Formula Student Hungary

Megépíteni a legkönnyebb, legjobban manőverezhető és legfürgébb autót, mindezt alacsony költségek mellett !

auto.jpg

Majdnem Formula 1, azonban ez nem 1, hanem Student. Ez a verseny nem a profiknak szól, hanem egyetemistáknak, hogy kiélhessék kreativitásukat, és a legjobbat hozhassák ki magukból a szakterületükön.

fshungary.JPG

Mindig is szerettem volna egy ilyen csapat tagja lenni. Már középiskolás koromban felfigyeltem ezen területre, a motorsporton belül. A BME Formula Student csapata volt a példa, az álom számomra. 2013-ban felvételiztem, azonban nem a BME-re, hanem a Széchenyi István Egyetemre nyertem felvétel. Örültem, hogy sikerült bejutni az egyetemre, azonban álmaim ezzel szertefoszlottak. Körülbelül 2 hónapig, amikor egyik nap az épület aulájában felfigyeltem egy plakátra.

A győri egyetemista srácok, illetve lányok pont abban az évben indítottak útjára egy Formula Student projektet, és a plakáton láttam, hogy informatikai szakembert is keresnek. Több sem kellett, mentem és jelentkeztem.

Így lettem az Arrabona Racing Team rendszergazdája, és ez a blogposzt is ennek hatására jöhetett létre.

2013_fsg_week-2_ng_49_von_75.jpg

Beszéljünk egy kicsit magáról a versenyről először. A verseny ott kezdődik, hogy elkezdjük az autó megtervezését, az alkatrészek beszerzését, az autó összerakását. Ezek után jön maga a verseny. Ezek mellett természetesen elő kell teremteni a megfelelő anyagi hátteret is !

A verseny 2 részre osztódik. Van statikus és dinamikus versenyrész.

A statikus versenyen az autó terveit és megoldásait versenyeztetjük meg papíron.

  • Engineering Design (150 pont)
  • Cost & Sustainability Analysis (100 pont)
  • Business Presentation (75 pont)

Az Engineering Design a mérnöki megközelítése a tervezésnek. A Cost & Sustainability Analysis az autó anyagi kiadásait elemzi, míg a Business Presentation az autóban rejlő potenciális üzleti lehetőséget akarja bemutatni.

Magyarul ezt körülbelül úgy kell elképzelni, hogy a versenybírák a befektetők. Nekünk pedig az a feladatunk, hogy meggyőzzük őket, "Nagyon jó befektetés vagyunk !".

A dinamikus versenyen maga az autó vesz részt.

  • Skid pan (50 pont) - Egy 8 alakú pályán a lehető leggyorsabban végigérni. Futóműtesztelésre tökéletes.
  • 75 méteres gyorsulás (75 pont) - Ez nem szorul magyarázatra.
  • 1 km autocross verseny (150 pont) - Kb. 1 km-es versenypályán zajlik, ahol a köridő alapján rangsorolják a csapatokat
  • 22 km endurance (300 pont) és üzemanyag takarékosság (100 pont) verseny - Tüzelőanyag takarékosságot, az időt és az állóképességet vizsgálják.

A legneccesebb talán a 22 km-es endurance. Ezen a versenyen hullik el a legtöbb csapat autója.

A versenyszámokat pontozzák és az nyer, akik a két versenyszámból (statikus és dinamikus) a legtöbb pontot szerzi.

Az első megmérettetés 1981-ben az USA-ban került megrendezésre. Jelenleg számos kontinensen rendeznek versenyeket. Európában 2011-ben 7 helyszínen rendeztek versenyeket. Az angliai Silverstone-ban, a németországi Hockenheimben, Ausztriában Melkben, az olasz Fioranóban, az oroszországi Moszkvában, a spanyol Catalunyában, illetve Magyarországon, a Győr-Gönyűi Kikötőben. Mindegyik esemény egy-egy állomása az összetett világbajnokságnak.

FS.jpg

És azt hiszem ideje áttérni a csapatra.

Jelenleg 30 fős szerény csapatunk. A csapat hivatalos megalakulása az idei év elején volt, egészen pontosan január 14-én. Vannak köztünk gépészmérnök, járműmérnök, villamosmérnök hallgatók, de vannak akik műszaki menedzsernek, mérnök informatikusnak, vagy gazdásznak készülnek.

Elképesztő volt látni és hallani a tél során, hogy a tervezett autó hogy fog majd kinézni, és ezt hogy fogják megvalósítani. Erre tessék. Amit a rajzokon láttam, most ott áll a garázsban. Egészen hihetetlen.

A srácok és lányok előtt pedig le a kalappal. Január 14. Most Augusztus 17 van ! Fél év alatt összehoztak egy olyan versenyautót, mellyel ki lehet állni egy ilyen eseményen, és ez egyáltalán nem kis szó. Ugyan nem ment minden simán és zökkenőmentesen, van még hova fejlődnünk, de megcsináltuk. Nem sokan képesek erre.

auto.jpg

Első versenyünk a 2014. augusztus 21-24-e között megrendezett verseny lesz, amelyet a közönség Gönyün tekinthet meg, Győr mellett pár kilométerre.

Legnagyobb hazai csapat jelenleg a BME Formula Student csapata. Az, hogy az első versenyen megverjük őket eléggé irreális. Nagyon régóta vesznek részt ezeken a megmérettetéseken. Azonban azt kijelenthetjük, hogy jelenleg Ők a mérce számunkra ! Őket kellene minél hamarabb utolérnünk, majd legyőznünk.

6627452_716dd878313a4a010ad96bb55ece9213_wm.jpg

Ha azonban realisták akarunk maradni, akkor ha már az autó végigmegy az összes versenyszámon hiba nélkül, szerintem már akkor boldogok vagyunk ! Hiszen lássuk be. Hivatalosan fél éve létezünk. Még bőven van mit tanulnunk ebben a szakágban.

Aki teheti jöjjön ki a versenyre. Garantálom, hogy nem fogja megbánni senki, hiszen ez az egész, egy nagyon hangulatos esemény. Én minden nap megpróbálok ott lenni, illetve tájékoztatni itt mindenkit, mi is történt, és hogy is áll csapatunk, illetve a BME-s gárda.

Az Arrabona Racing Team honlapján és Facebook oldalán is követni lehet majd az eseményt.

A versenyre belépőért regisztrálni ITT lehet !

További információkért keresétek fel a Formula Student Hungary oldalát.

Így a poszt végére tennék be nektek egy BME-s videót kedvcsinálás okán. Jó szórakozást !

Ha tetszett a cikk nyomjatok rá egy Like-ot. Ha barátaitokat is érdekli a motorsport akkor, pedig nyugodtan osszátok meg ezt a blogbejegyzést !

Mindenkinek további szép napot !

Címkék: 2014, Egyéb