Akkor ezt most hívhatjuk "bundának" ?

Kezdődik az autósportban is ?

Hogy vegyünk el a versenyzőnktől egy biztos futamgyőzelmet ?

hamiltondown2_3316418b.jpg

Lehet kicsit erős amit írok, de valahogy ezt érzem a történetben. Ennyire benézni valamit lehetséges !?

Szerintem, ha odaültetünk egy kívülállót, és azt mondjuk, hogy vezet a pilótád 18 másodperccel, 15 körrel a futam vége előtt, 23 másodperc a kiállás, behoznád ? Azt hiszem a legtöbben azt mondjuk, hogy nem. Vicc az egész.

A történet:

Hamilton uralta az egész hétvégét. FP1, FP2, Időmérő, minden az övé volt. Elkezdődik a verseny. Szinte gond nélkül eljön mindenki. Hátul Alonso kakaskodik Hülkenberggel, meg Massa akad össze valakivel, de ennyi. Zajlik a futam, Verstappen hatalmasat megy. Jönnek a kiállások. Egyedül Räikkonen tudja átugrani a boxban Ricciardot. Elől a sorrend változatlan. Hamilton, Rosberg és Vettel. 

Az előbb említett Verstappen borítja meg a papírformát. Beszorul Bottas mögé, a csapat reagál, és kiveszik egy gyors kerékcserére, így akarják átugrani a mezőnyt. Az újonc nagyon szépen csinálta. Beállt Vettel mögé, miután lekörözték, és végig vontatta magát. Ezzel Bottast át is ugrotta, viszont Grosjeanon fent akadt.

És akkor jön a meccs fordulópontja. A Toro Rossos fiatal megakarja előzni a célegyenesben a Lotusos franciát, ám balul sül el a manőver, és a St. Devote-ban falba teszi autóját, de rendesen...

Az autó veszélyes helyen van, és a mentés nehézkes, mivel befúródott az ütközéselnyelő korlát alá, ezért "beküldik" a VIRTUÁLIS SC-t. Ilyenkor nem lehet behajtani a boxba ! Ezt mondjuk nem tudom miért, mert ez körülbelül olyan, mint 2008-ban, amikor nem lehetett bemenni a boxba, mert amikor az SC a pályára lépett automatikusan bezáródott. Mindegy is.

Na és akkor a lényeg. Kisvártatva beküldik a biztonsági autót a pályára. A hivatalost, nem ezt a nemlétezőt, és pont megfogja Hamiltont. Ekkor ugyan még nem lehetett látni, de a SC nagyon lassan közlekedett Monacoba. Hamilton bejön a boxba friss kerekekért, és visszacsatlakozik. Azt hiszi a kiállás alatt, hogy simán első. Ám téved. HARMADIKNAK ér csak be a pályára.

Innentől meg veszett fejsze nyele a történet. A 69. körben bejön a Safety Car, Hamilton nem tud előzni, majd leintik a futamot. Rosberg zsinórban harmadszor nyer Monacoban, Vettel a második, és Hamilton a harmadik.

Szóval, hogy is vegyünk el egy futamgyőzelmet 10 körrel a verseny vége előtt a pilótánktól ?

Hát valahogy így. Gyorsan és könnyedén. Ahogy arra lehetett számítani a csapat magára vállalta a történetet, na de ezzel Hamilton had ne mondjam mit csinálhat. A csapat szerint véletlen elszámolták magukat. Na de ennyire ???

Valahogy ezt a sztorit nem tudom elhinni. Még pont értetlenkedtem is. Amikor Én, mint egy kívülálló a televízió előtt látom, hogy kevesebb az előnye mint egy kiállás, akkor hogy lehet elszámolni egy ilyet ?

"Mert amikor Hamilton bejött még a Tabacnál sem jártak."

"Monacoban nincs GPS, emiatt sokkal nehezebb a feladat. Emiatt rontottuk el." - Toto Wolff

Na erre az állításra már a FIA is reagált, és elmondta, hogy GPS helymeghatározás működik a hercegségben, csak kicsit gyengébb a jel, de amúgy okés.

Ugyan már gyerekek. Amikor a TV néző pontosan látja, méterről méterre, hogy hogyan is változik a különbség az első 3 pilóta között, akkor nehogy már a Mercedes ne tudja százezred pontosan, hogy hol jár a másik kettő ! 

Én nem tudom, de így akarnak adni egy otthoni győzelmet Rosbergnek, ha már német nagydíj nem lesz ? Vagy így kell megakasztani Hamiltont, hogy Rosbergnek nyitott maradjon a szezonja, Én nem tudom. A dolog pikantériája, hogy így a Mercedes megint bekerül a történelemkönyvbe, mivel kevés olyan pilóta van, aki egymás után háromszor tudott volna nyerni Monacoban zsinórba ! Ez is lehetett egy érv amiért Rosbergget kellett preferálni.

Nem bunda, mert nem forog rajta pénz, de kicsit ilyen érzésem van most. Kicsit kezd sok lenni nekem ez a Hamilton - Monaco történet, meg a box kiállások terén is a dolog.

2013 óta Hamiltont itt Monacoban mindig megszívatja a Mercedes. 2013-ban pozíciót bukott kb. ugyan így, csak akkor Vettel és Webber ellen és a verseny elején voltunk. Tavaly nem hagytak neki lehetőséget előzésre. Most meg ez. Az is tendencia, hogy ha a boxban hiba van, az általában Hamiltonnál jön elő. Ritka az amikor Rosbergnél akadna probléma, bár most egy szavunk nem lehet. A boxmunka hibátlan volt.

Hamilton elmondta bajnok, szóval bajnokhoz méltóan kell kezelnie ezt a helyzetet, mind a riporterek, mind csapaton belül. Ezért le a kalappal előtte. Lehet hogy a nagy amerikai sztár szerepét ölti magára, de azért méh mindig két lábon áll a földön !

És már leírtam párszor, hogy egy Hamilton drukker vagyok. De ez az történet akkor is bántana, ha Vettellel, vagy Ricciardoval történik meg ez, mert nekem ez a történet még mindig nagyon sántít, hogy tudom mekkora előnyünk van, aztán meg mégsem tudom.

Teljesen megértem, hogy Hamilton ideges, és szomorú volt a levezetőkörön, ahogy azt is, hogy nekiment a helyét jelző táblának, és hogy le akart lépni a díjátadóról ! Nem tudom mennyire, de ez most biztos megviseli a bajnokot, és átgondolja a csapatba vetett bizalmát. Remélem nem akasztja meg ez az incidens !

Kicsi kezd elmenni a kedvem az F1-től. Kezdek komolyan elgondolkodni azon, hogy Indycar, meg WEC futamokat nézzek. Akkor meg pláne elmegy a kedve az embernek, ha azt érzi, hogy nem verseny van, hanem belenyúlnak a sztoriba. Persze most minden Hamilton drukker ezt mondja, és minden Rosberg fan örül a Mercedes blamájának.

Győzelem ez is tény. Csak milyen ? Na erre azt hiszem sosem kapjuk meg a választ, mert ezt a Mercedes elintézi annyival, hogy elszámoltuk. Ami lehet igaz, de lehet pont így volt kiszámolva. Sosem tudjuk meg...

Ha tetszett a cikk likeold és szólj hozzá bátran !
Ha van ismerőd, aki  szereti a motorsportot oszd meg vele a posztot, és ne felejtsd el követni az oldalt, hogy értesülj az új bejegyzésekről !

Köszönöm a figyelmet !
További szép napot !

 

Címkék: 2015, Hírek