Team Radio OFF, Montezemolo távozott !

2014 Formula 1 Szingapúri Nagydíj előhangja

Azonnali hatállyal korlátozták a rádióforgalmazást !
Luca Di Montezemolo távozott a Ferrari elnökszékéből !

Bw12oKwCEAAAIze_1.jpg

Modern korban élünk, de az FIA kőkorszakot akar bevezetni.
Olvasson tovább !

2014. szeptember 18.
Formula 1 Szingapúri Nagydíj
Hírek a versenyhétvége előtt

A Ferrari szurkolóit Olaszországban megnyugtatta Luca di Montezemolo, miszerint nem fog távozni az elnöki székből. Szeptember 10.-én azonban robbant a bomba. Az elnök lemondott posztjáról, így Sergio Marchionne lép a helyére. Montezemolo hivatalosan október 10.-én adja át helyét az új elnöknek. A Ferrari csapatfőnöki pozícióját továbbra is Marco Mattiacci tölti be. 

Luca di Montezemolo egy levélben köszönte meg az elmúlt 23 évet, és a csapat összes tagjának kemény munkáját !

„A Ferrari fontos szerepet játszik az FCA Csoport közelgő flotációs korszakában a Wall Streeten. Ez egy új dolgot nyit meg, és úgy érzem, hogy támogatnom kell ebben a vezérigazgatói csoportot. Ez egyúttal egy korszak végét is jelenti, és emiatt úgy döntöttem, hogy távozok a pozíciómból, mint elnök. Csodálatos és felejthetetlen 23 évet töltöttem el ebben a pozícióban, miközben a 70-es években Enzo Ferrari oldalán is dolgozhattam.”

„Elsősorban a Ferrari rendkívüli dolgozóinak tartozom köszönettel a gyárban, az irodában, a versenypályákon és világszerte a különböző piacokon. Ők voltak azok, akik ilyen látványos növekedést értek el a cég életébe, miközben számos felejthetetlen győzelmet szereztünk a világ egyik legerősebb márkájával.”

„Ez egy forró búcsú most és köszönettel tartozom minden technikai és kereskedelmi partnerünknek szerte a világon, legfőképpen az ügyfeleknek és a gyűjtőknek, akik annyira szenvedélyesek a márka iránt.”

„A gondolataim a rajongók körül forognak, akik mindig is nagy lelkesedéssel támogattak bennünket, különösen a Scuderia legnehezebb pillanataiban.”

„A Ferrari a legcsodálatosabb cég a világon. Nagy megtiszteltetés volt ennek a nagyszerű cégnek ilyen formában dolgozni. Mindenemet ennek szenteltem az évek során. Együtt család voltunk, és továbbra is ez a legfontosabb dolog az életemben.”

„Szeretnék sok sikeres évet kívánni a Ferrarinak, amit valóban megérdemel. Különösen Piero Ferrarinak kívánom ezt, aki mindig mellettem volt.”

Ezek után természetesen rögtön jöttek a találgatások, miszerint Ross Brawnt és Jean Todtot is megkereste a Ferrari, az esetleges visszatérés miatt, azonban Brawn kijelentette nem tárgyal a Ferrarival, de nem zárja ki annak a lehetőségét, hogy visszatér a Formula 1-be.

Nemrég megint felröppent egy olyan hír is, miszerint Alonso és Vettel helyet cserélnek. Alonso megy a Red Bullba, még Vettel a Ferrarihoz, azonban ezt Alonso cáfolta, míg Hamilton most a McLaren - Honda kezdte el újra megkörnyékezni, egy esetleges szerződtetés miatt !  

hi-res-451759309-infiniti-red-bull-racing-team-principal-christian_crop_north.jpg

És akkor jöjjön a fekete leves, ugyanis a képen látható fejhallgatóra kevesebbet lesz szükség ! Az FIA közölte szeptember 11.-én, hogy korlátozza a csapatok rádióforgalmazását !

Az indoklás az volt, hogy a pilóták csak bábuk egy sakktáblán, és ezt az effektust akarja az FIA kiküszöbölni. 

Kezdjük azzal, mit szabad közölni a csapatrádión:

  • saját köridő, vagy részletes szektoridő
  • az ellenfél ideje
  • távolságok a riválist illetően
  • keményebb tempóra való utasítás
  • tájékoztatás az ellenfelek kilétéről
  • figyelmeztetés a defektre
  • gumiválasztás a következő kiállásnál
  • körök száma, amit a rivális megtett egy szett gumin a versenyen és az abroncs típusa
  • információ, ha probléma van a rivális autójával
  • biztonsági autó
  • vezetési vétségek a riválist illetően
  • első szárny beállítása a következő kiállásnál
  • pálya állapota, időjárás
  • információ az autó sérüléseiről, vagy ha fel kell adnia a versenyt
  • megmaradt körök száma, és csapatutasítások
  • információk, utalások a forgalomról
  • pit-idő
  • csapatutasítás

És mit nem szabad:

  • szektoridők a versenytársakat illetően / hol gyorsabb, vagy lassabb
  • a motoros egység, vagy a sebességváltó beállításai
  • információ az üzemanyag-áramlásról, vagy az üzemanyag-megtakarításról
  • kuplungbeállítások, beleértve a startot is
  • fék-erő egyensúly
  • információk a gumiabroncsok nyomásáról
  • akkumulátor töltöttségének balanszírozása, vagy a teljesítmény módosítása
  • bármi, ami kódolt üzenetnek hangozhat
  • felvezető körön instrukciókat adni a startot illetően
  • fék-és gumihőmérséklet
  • egyéb gumi információ
  • fék állapota
  • ERS üzemmód
  • differenciál beállítások megadása

A FIA azt is leszögezte, hogy aki megszegi a szabályt, azt büntetni fogják ! Több mint valószínű, hogy nem a csapat fog pénzbírságot kapni, hanem verseny közben, a pilótát fogják megbüntetni.

1410856594.jpg

Saját véleményem szerint ez a szabályozás kb. akkora hülyeség, ha csak nem nagyobb, mint az utolsó versenyen a dupla pont !

Emberek... Egy modern korban élünk. A szabályváltozások is ezt mutatják. Akkor most miért akarunk elindulni a kőkorszak felé ? A V6 bevezetése, az energia visszanyerő rendszerek használata, az üzemanyag korlátozás, és ennek ellenére az autók nem lassulnak. Az összes versenyautó egy nagyon komplex gép. Ez a szabály nem csak őrültség, de a pilótákra nézve veszélyes is.

Häkkinen szerint egy pilótának nincs szüksége rádióra ! Nem is a pilótának van rá szüksége. A pilóta tehetsége nem a rádión múlik. Az autónak van szüksége a rádióra. Ha az autóban valami tönkremegy, de végig lehetne menni vele, a pilótának esélye sem lesz megtalálni rá a megoldást.

Az rendben hogy a rajtnál nem lehet megmondani, a kuplung beállítást, meg a motortérképet. Ezt le lehet beszélni a boxban. Akár csak azt is, hogy ha a pilóta érez valamit, akkor hova tegye mondjuk a fékerőt, vagy a differenciál beállításokon hogy módosítson ! 

251986.jpg

De hogy nem közölhetik a pilótával, hogy kritikus a guminyomása !? Megpróbál befordulni egy tempós balosba , defekt és hopp, jön a gumifal, rosszabb esetben a beton... Nem közölhetik, hogy a felvezető körön nem melegítette fel rendesen a fékeket, és vigyázzon az első kanyarban. Majd nagy tempónál a mezőny közepében vesz egy féktávot, és várja a csodát, ami nem jön. Helyette viszont jön a tömegkarambol ! Vagy nem mondhatják meg, hogy a jobb elől a féktárcsa állapota kritikus ? A pilóták életével játszanak, ha csak a gumi és fék információk tiltását vesszük alapul, és akkor a többi tiltásra még nem is hoztam példát !

Az FIA egyébként is maga alatt vágta a fát. Ha nem hoznak ennyire komplex szabályokat, akkor fele ennyi rádiózást nem hallanánk arról, hogy most ne nyomd, mert üzemanyagot spórolunk, vagy vigyázz a gumikra, mert bajok lesznek. Nézzük meg 2006-ban, 2007-ben vagy 2008-ban vagy bármelyik 2011-es idény előtti évet. Hány erre szóló csapatrádiózás volt ? Nem azt mondták, hogy vigyázzanak a gumira, meg az üzemanyagra !

 

Nem is beszélve arról, hogy ezt a szabályt akkor hozzák be, amikor a legtöbb probléma lehet az autókkal. Már szinte senkinek nincs új alkatrésze, így a használt motorokkal, és energia visszanyerő rendszerekkel kell mindenkinek pályára lépnie. Nem lennék egyáltalán meglepődve, ha egymás után hullanának az autók, mint a legyek.

A másik, hogy ezzel a világbajnokság kimenetelébe is beleszólhatnak ! Sőt már beleszóltak, mivel Szingapúrban életbe lép a szabály. Valaki könnyen, valaki nehezebben fog alkalmazkodni ehhez a szabályhoz.

Kíváncsi leszek a végkimetelre. Lesz ebből még vita, nem is egy !

Ha tetszett a cikk nyomjatok rá egy like-ot és kommenteljetek bátran !
Ha vannak ismerőseitek akik szeretik a motorsportot osszátok meg velük az oldalt !

További szép napot !