Lewis Hamilton vagy Nico Rosberg a feketebárány ?

A Magyar Nagydíj utóhangja

Ki játszik piszkosabb módszerekkel ?
Hamilton vagy Rosberg ?

hamiltonerosberg1.jpg

A kérdésem elég egyszerű, a válasz már annál kevésbé !

Történt ugyan is a Magyar Nagydíj közepe táján, hogy Lewis Hamiltont csapata kérte, vagy felszólította, ezt döntse el mindenki maga, hogy engedje el csapattársát. Ezt az üzenetet Hamilton megkapta ugyan, de teljesíteni nem teljesítette. Hogy miért nem ? Talán menjünk vissza Monacóig. De nem is. Menjünk a legelejére Ausztráliába.

Ausztráliában kezdődött az idény. Hamilton pole, Rosberg második. Hamilton a rajt után pár körrel kénytelen volt kiállni egy műszaki hiba miatt. A 6 gyújtógyertyából 1 úgy gondolta, hogy megmakacsolja magát. Rosberg nyert Hamilton nullázott. A különbség 25 pont.

Megérkeztünk a második helyszínre Malajziába. És itt elindult egy hihetetlen sikersorozat. Hamilton nyert. 7 ponttal csökkent a hátrány. Aztán nyert a következő nagydíjon Bahreinben. Majd nyert Kínában ,és a Spanyol győzelmet is behúzta. 4 egymás utáni versenyt nyert meg és ezzel a 25 pontot ledolgozva átvette a vezetést a tabellán.

Azonban Hamilton és Rosberg már a bahreini futamon elkezdett kakaskodni egymással. Hamilton többször is a szabályok adta keretek határán védekezett Rosberg ellen, de a bírák szabályosnak minősítették manővereit.

És itt kezdődött a lelki terror, amit Hamilton kezdett. Rosberg érezhetően nem tudta mit kezdjen a helyzettel. Bármit is próbált tenni nem jött össze. Ráadásul ahogy Monacoba értünk Hamilton egy érdekes, és egyben elég sértő nyilatkozatot intézett a világ felé, azonban ez inkább Niconak szólt, mint sem a közönségnek.

Lewis Hamilton:

Én nem a legjobb helyről érkeztem, Stevenage-ben hosszú ideig az apám kanapéján éltem. Eközben Nico Monacóban nőtt fel a jachtok és a hotelek között, így a hozzáállásunk is egész más.

Én akarok lenni a leginkább sikeréhes versenyző a mezőnyben, még ha mind a 22 pilótának azt is kell hinnie, hogy ő az. Hiszen ha azt gondolnám, hogy Nico éhesebb a sikerre, mint én, akkor akár azonnal haza is mehetnék.

Amikor ennyire versenyképesek vagyunk, lehetetlen a legjobb barátoknak lenni, de a tisztelet végig megmarad. Az együtt töltött gokartos időkre örökké emlékezni fogunk, hiszen az fektette le az alapokat a kapcsolatunkban.

Hamilton azt mondta burkoltan, hogy azért nyerte meg ezeket a futamokat, mert sikerre éhesebb, mint Rosberg. És innentől kezdődik meg a marakodás a 2014-es szezonba.

Monaco, Időmérő, Q3. Mindenki fut egy mért kört, majd box kerékcsere és újra ki. Rosberg, Hamilton a sorrend mind a pályán, mind az időmérőn. Rosberg elindul a körre akár csak Hamilton, azonban Rosberg a Mirabeau-ban hibázott és elment egyenesen a bukótérben. A sárga zászló miatt azonban a mögötte érkező Hamilton már nem tudott javítani idején, így Rosberg nyerte meg az időmérőt. Hamiltonnak több sem kellett. Nem nyilatkozott, csak annyit mondott, többet nem barátok Rosberggel a piszkos húzás miatt.

Az eset nagyon kérdéses volt, sokak szerint szándékos volt az elfékezés és a menekülés, sokak szerint nem volt az. Azonban az FIA, a bekért adatokat elemezve, nem büntette meg a németet. Véleményem szerint, ha a teljes manőver nem is volt szándékos, de minden mindegy alapon, ha már Ő hibázott a körön, akkor nehogy már más megelőzze. Ment a biztosra és kitette a bukótérbe a motyót, hiszen mit veszthet vele ?

Ezek után a versenyt Rosberg nyerte, majd kis idővel Hamilton a twitteren posztolt egyet miszerint mindent megbeszéltek és barátok továbbra is.

Ettől az esettől azonban mintha, Hamilton került egy olyan gödörbe amivel nem nagyon tud, talán még máig sem mit kezdeni. Mintha a Rosberg féle szakadékba került volna !

Kanadában Hamilton alatt megállt a cucc fékhiba miatt. Rosberg végigment. A hátrány megint tetemes. 

Ausztriában ezek után Rosberg azzal állt elő, hogy nem akarja adatait megosztani csapattársával. Amit a média még csak nem is tartott furcsának, pedig, hát ez a nyilatkozat sem akkor jött amikor 4 pont volt köztük a különbség. 

Hamilton hibázott az időmérőn. A futamon Rosberg nyert, azonban Hamilton csökkentette a károkat, mert mögötte végzett a második helyen. Silverstone-ban Hamilton hibázott megint csak az időmérőn. A futamot azonban megnyerte, mivel Rosberg alatt adta meg magát a váltó. A hátrány mindössze 4 pontra csökkent.

Németországban Hamilton megint érdekes nyilatkozatot tett.

Lewis Hamilton:

Őszintén szólva Nico soha nem élt Németországban, ezért nem igazán nevezheti hazai versenyének a Német Nagydíjat.

Amikor még gokartokkal versenyeztünk, ő a rajtrácson soha nem állt a német zászlót tartó lány mellé. Mindig a monacói zászló mellett állt.

Ezt az esetet azonban elviccelték, miszerint Hamilton nem gondolta komolyan. A brit jobb első fékje megint feladta a szolgálatot, ezért újabb balul elsült időmérőt könyvelhetett el. Az utolsó helyek egyikéről a versenyen a 3. helyig küzdötte fel magát. Rosberg nyert. 14 pont a különbség.

És már el is érkeztünk a Magyar Nagydíjhoz.

Időmérő, Q1. Hamilton megint szotyizik, és kiesik. Az autó 80%-át újjáépítik, irány a box.
Rajt. Hamilton hibázik az első körben, majd onnan visszajön és egészen a 3.-4. helyig menetel. Ekkor jön a csapatutasítás, Hamilton semmibe veszi. A futam végén még Rosberg próbál előzni az eltérő taktika miatt, de nem jön össze. Hamilton hátrányát 11 pontra redukálja Rosberggel szemben.

Ezek után a közönség megoszlik. Hamilton mellé áll Jacques Villeneuve, a Red Bull csapatfőnöke és Niki Lauda. Míg maga a Mercedes csapat még mindig azon van elfoglalva, hogy "Komolyabban is rászólhattak volna Hamiltonra."

Az itt leírtak alapján sokaknak Lewis a fekete bárány, azonban most egy kicsit megvédeném. Beszólt Monacoba, majd Rosberg nemzetiségét boncolgatta. Ez 2.

Rosberg Monacói húzása nálam fekete pont, meg az adatok titkosítása is. Érdekes módon akkor javasolta, amikor Hamilton hátránya kellően megfelelő volt számára ... Bár ez lehet csak nekem furcsa. Ez is 2.

A felek egyenlőre döntetlenre állnak. Most sokan azt mondják, hogy "De hát Hamilton nem engedte el az utasítás ellenére az úgy 3-2". 

Tény és való, de ezek a pilóták egyébként sem elengedőversenyre lettek szerződtetve. Hamilton véleményem szerint helyesen döntött. Nem mindegy egyáltalán, hogy 3 ponttal többet, vagy kevesebbet szerez adott helyzetbe. Például 2007-ben 1 ponton múlt a világbajnoki cím, akárcsak 2008-ban. És ha azt vesszük, ez egy amolyan törlesztés is lehetett mind a Mercedes, mind Rosberg monacoi afférja miatt. 

Azt a kérdést is felteheti mindenki nyugodt szívvel, hogy vajon Rosberg elengedte volna-e Hamiltont ? Mert Én kétlem !

Azonban emlékezzünk csak vissza hány rádiós bevágást hallottunk Rosbergtől arra utalóan, hogy ugyan már engedje el Őt a csapattárs. Miközben az időmérős interjúba kifejtette, Neki mennyire is hiányzik az adrenalin, hogy Hamiltonnal fej-fej mellett küzdhessen.

Nico Rosberg:

Eddig minden tökéletesen alakult. Ez egy nagyon jó időmérő edzés volt, de nem vagyok annyira boldog, mint korábban, mivel Lewis kiesett, így nem tudtuk egymás között lejátszani a kérdést. Tiszta küzdelmet szerettem volna. Jobb lett volna, ha Lewis is ott van a Q3-ban és fej-fej mellett döntjük el a kérdést.

Na most akkor Én nem értem. Ha annyira versenyezni akart, akkor minek a csapatutasítás, hát akkor versenyezzenek. Rosberget sem kell félteni azért.  

Sokan mégis Hamiltont tartják a piszkosabb játékosnak. Talán, mert Ő kamerák előtt folytatja a mocskos dolgokat, lásd az interjúk ! Azonban Rosberg is nagykutya, a kiesés utáni adattitkolásos ötlettel, meg a csapatrádiós "követelőzéssel".

Nálam ez brit-német focimeccs 3-3. 

De ezt a kérdést mindenki máshogy fogja látni ! És ez a jó az egészben. Ettől vagyunk emberek.
Hozzászólások formájában megoszthatjátok véleményetek, hiszen Én is kíváncsi vagyok vajon Ti, hogy látjátok a történéseket, illetve itt alul találtok egy szavazás, a kérdésre vonatkozóan.

Ha tetszett a cikk nyomjatok rá egy Like-ot. Ha barátaitokat is érdekli a Formula 1 akkor, pedig nyugodtan osszátok meg ezt a blogbejegyzést !

További szép napot mindenkinek !